הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 

התמודדות ותמיכה בילדים בעת חירום

שירותים
בקליק

שירותים בקליק

פתח תפריט

​10 הדיברות להורים

  • תנו דוגמה אישית - התגובה של ההורים מהווה דוגמא אישית להתמודדות עם המצב.
  • הכירו בצורך הרגשי - תנו לילדכם את תשומת הלב לה הם זקוקים והכירו בצריכהם הרגשיים. כך למשל אם הילד בוכה, אמרו לו שמדובר בהתנהגות נורמאלית במציאות הקיימת.
  • דברו על זה - על מנת לעודד את הילד לדבר על צרכיו הרגשיים - חשפו את רגשותיכם למצב.
  • דברו בגובה העיניים - התאימו את המידע ואת השפה ליכולת של הילד להבינה.
  • הגדירו תפקידים במשפחה - מומלץ לדבר עם הילד על הציפייה ממנו, סדר הפעולותשלו בזמן מצוקה ואף להפעיל אותו ב"משימות" שיקלו עליו את ההתמודדות.
  • סננו את המידע - "שלטו בשלט" - לא לחשוף את הילדים לתמונות ומידע מעבר לנדרש.
  • היו ערניים - היו ערניים לתגובות מצוקה של הילד ובמידה שהמצוקה לא נפתרת - אל תהססו לפנות לעזרה מקצועית.
  • חזקו את התא המשפחתי - יש ליצור אווירה משפחתית מחבקת ותומכת (דגש על תחושת ה"ביחד").
  • טפלו בעצמכם - שימו לב למצבכם הרגי ולמידת השחיקה שלכם. אל תשכחו לטפל בעצמכם על מנת להיות עוגן יציב מול הילדים.
  • היו רגועים - הורים מהווים את המקור החשוב ביותר ליכולת ההתמודדות של ילדיהן בעת חירום. הילד מפרש את המציאות סביבו דרך העינייים של ההורים - הורים רגועים הם ערובה לילד רגוע.

סרטוני הדרכה של פיקוד העורף

יובל המבולבל במרחב המוגן

 

מיכל הקטנה מרגיעה את הילדים במרחב המוגן!